dijous, 19 de maig del 2011

Tacktouka, pebrots escalivats amb tomàquet

 
Avui us porto una amanida que m'agrada fer especialment ara que comença el bon temps. Es tracta de la tacktouka, que són pebrots escalivats amb tomàquet. Us presentaré la meva recepta, adaptada al meu gust. La diferència principal amb el plat original és l'escalivat del pebrot, ja que a Marroc normalment no els escaliven com aquí; els posen sobre una flama i quan estan una mica socarrimats, es posen dins una bossa de plàstic, es tanca i un cop tebis, es pelen. Però d'aquesta manera el pebrot encara manté certa turgència. A mi, com bona catalana, m'agraden ben escalivats, així com amb una bona salsa de tomàquet, per tant, la meva tacktouka es converteix en una tacktoufaina, la tacktouka amb samfaina... Proveu-ho, ja veureu que val la pena l'experiment...

I si voleu seguir la recepta original, senzillament no escaliveu tant els pebrots ni deixeu desfer tant els tomàquets, els ingredients són els mateixos.

Amb aquesta amanida participo al concurs que organitza Ummu Aisha Al Magrebia, del blog Bienvenida a mi cocina en motiu de les seves primeres 500 visites. Us recomano que hi feu una visita, té receptes marroquines boníssimes i consells com per exemple, com cuidar un tagin.

Basat en una recepta de Rachida Amhaouche, de La cuisine marocaine.

Ingredients

3 pebrots vermells mitjans
1 pebrot verd
4 tomàquets mitjans
2 grans d'alls picats
1/2 culleradeta de cafè de pebre vermell
1/2 culleradeta de cafè de comí mòlt
Sal
Pebre
Oli d'oliva
Julivert i coriandre picats per la decoració (facultatiu)

Preparació

Primer escalivem els pebrots al forn amb un polsim de sal i un raig d'oli. Deixem refredar i els pelem.

Pelem, traiem les llavors i tallem a quadradets petits els tomàquets. Els posem en una paella amb una mica d'oli, hi afegim el pebre vermell, el comí, els alls picats, la sal i l'oli. Deixem fer a foc mitjà uns bons deu minuts perquè el tomàquet comenci a desfer-se.

Un cop cuits els tomàquets, hi afegim els pebrots pelats, tallats a tires i tallats a daus. Deixem fer uns minuts fins que la tacktouka hagi evaporat l'aigua.

Decorem amb julivert i coriandre picats.

És deliciosa simplement amb un bon pa casolà.



13 comentaris:

  1. Que bo! ara amb el bon temps aquests plats lleugers venen molt de gust!

    ResponElimina
  2. hola,
    això s'assembla moltissim a un plat manxec: l'asadillo.... :-)

    ResponElimina
  3. ¡que buena pinta que tiene! ¡para mojar el pancito y no dejar ni una sola gota! :)

    ResponElimina
  4. @el taller de cuina: sí, quan comença el bon temps, escalivades i tacktoukes, m'encanten!

    @anirac: a mi també m'agrada quan veig que hi ha una pila de plats que són calcats... i llavors diuen que som tan diferents! :D

    @sole: yo me lo como solo con pan, no necesita nada más... y ya veo que has vuelto con las pilas recargadas después de tus super-vacaciones, bienvenida ;)

    ResponElimina
  5. Hola,
    Si que per ara és un plat ideal. I com dius amb un bon pa casolà.... per no parar de menjar-ne. Petonets

    ResponElimina
  6. Ara que ve el bon temps, aquesta és una recepta per un sopar d'estiu!

    ResponElimina
  7. M'agrada molt aquest plat i sobre tot l'adaptació que fas. A mi m'agrada molt el pebrot escalivat, vull provar de fer això. Ja t'explicaré.

    PEtonets!!!

    ResponElimina
  8. Hola guapaaaa! Disculpa que no haya pasado antes por aquí, he estado liada con las obras en la casa ¡pero ya he vuelto!.

    Te ha quedado estupenda la tacktouka, ahora mismo te la anoto para el concurso, muchíiiiisimas gracias por tu participación ^_^

    Besitos!!

    ResponElimina
  9. La samfaina també té origen àrab? No en tenia ni idea...

    ResponElimina
  10. no ho sé, però no ho crec pas... justament em referia a que ells preparen la tactouka amb els pebrots i el tomàquet a mig fer (pel nostre gust), en canvi, com que a mi m'agrada molt cuit, ho deixo ben tovet... I en principi no conec cap guisat que porti la nostra samfaina, sempre hi posen molta verdura i tomàquet però no d'aquesta manera.
    Una salutació,

    ResponElimina
  11. Quina pinta, ara amb la calor a de venir que ni pintat com a plat fred, m'ho apunto.

    ResponElimina
  12. Que bons!!!! ja els tinc apuntats! :D

    ResponElimina
  13. ja m'ho diràs.... no et deceberà! ;)

    ResponElimina