dijous, 19 de setembre del 2013

Tagin de pollastre amb tomàquets i mel

Tagin de pollastre amb tomàquets i mel

Després d'una pila de dies sense publicar res nou degut a un inoportú i fort refredat que va derivar en una bronquitis (sí, a l'agost!), ja torno a estar per aquí amb les piles ben carregades. I què millor que tornar amb un suculent tagin que combina el dolç i salat, el tipus de tagin que més m'agrada...

El tagin de pollastre, tomàquets i mel és un dels tagins preferits d'una de les meves lectores més fidels, la Lux, cinèfila experta i enamorada del Marroc. Ella m'explica que a Dar Mimoun, a Marraquèix, és excel.lent, tant, que fins i tot n'ha demanat la recepta i el secret de la cuinera... Evidentment davant d'aquests precedents, havia de provar de fer-lo, i a casa, de tant que ens ha agradat, l'hem adoptat definitivament. A més, si busquem el costat pràctic de la recepta, és un plat perfecte per donar sortida a l'excedent de tomàquets de l'hort que amenacen de col.lapsar la nevera en aquesta època.

Abans de passar a la recepta voldria fer un apunt en quant a la quantitat de carn a posar-hi. A Marroc, tradicionalment es menja amb la mà: s'agafa un trosset de pa amb el qual recollirem una mica de salsa i vianda del tagin. Al final es menja gairebé tant de pa com tagin, per tant, cal comptar amb menys quantitat de carn i acompanyament que si el mengem "a l'europea", amb forquilla i ganivet.

Basat en una recepta de Latifa Bennani-Smirès.

Ingredients per 4 persones

Un tros de pollastre per persona
Uns 2,5 quilos de tomàquets madurs
1 ceba de Figueres grossa picada
Un bastonet de canyella
Una culleradeta de postres de pebre vermell dolç ben plena
Uns filaments de safrà o un polsim de colorant
2 cullerades soperes de mel
Mitja culleradeta de cafè de canyella en pols
Sal
Oli d'oliva
Un grapadet de sèsam torrat per decorar

Preparació

Primer prepararem els tomàquets. Els pelarem amb un ganivet de serra o bé els escaldem un moment perquè ens sigui més fàcil. Un cop pelats, els partim per la meitat i llencem les llavors i l'aigua de les mateixes. Tallem la carn dels tomàquets a daus.

Quan ja tinguem gairebé preparats els tomàquets, en un tagin o cassola escalfem una mica d'oli i hi posem el pollastre i la ceba picada. Deixem fer uns bons deu o quinze minuts a foc mitjà, fins que la ceba comenci a transparentar. Llavors hi afegim els tomàquets, la sal, el canó de canyella, el pebre vermell i el safrà o el colorant.

Tapem  i deixem coure uns 40 minuts a foc mitjà, remenant-ho de tant de en tant. Els tomàquets deixaran anar suficient aigua, però cal vigilar-ho per tal que no se'ns arrapi. Al cap d'aquest temps el tomàquet estarà ben cuit i desfet, i haurà reduït força.

Reservem el pollastre i retirem el canó de canyella. Hi afegim la canyella en pols i la mel i deixem caramelitzar uns deu minuts. Ens quedarà una salsa amb cos i d'un color intens i brillant.

Col.loquem la salsa al fons del plat, disposem el pollastre per sobre i decorem amb el sèsam torrat.

Servim amb pa casolà acabat de fer.

Bessaha wa raha, bon profit!

10 comentaris:

  1. Un tagín amb una pinta més que espectacular Georgina!
    M'encanta com està preparat i presentat, i me n'alegro que aquesta bronquitis que t'ha mantingut allunyada sigui ara un record de dies passats i hagis tornat amb forces!
    Petons, i benvinguda!

    ResponElimina
  2. Té una pinta fantàstica. M'encantaria fer-lo a casa!
    Marta

    ResponElimina
  3. ohh! Qué buena pinta. mañana creo que me voy a animar a hacerlo, ahora que dispongo de los ingredientes necesarios, incluso de los tomates maduros.,,
    besos
    Amina

    http://daramina.es/

    ResponElimina
  4. Se hace la boca agua, qué rico. Gracias por la receta. Un abrazo, Clara.

    ResponElimina
  5. M'encanta la convinació Georgina!! a veure si m'animo! vaig fer les llimones en sal i encara les haig de fer servir! tinc pendent la tagine!

    ResponElimina
  6. Doncs realment te molt bona pinta.... i m'agrada molt la combinació, pollastre, tomaquet, canyenya, mel...molt mediterrani!!!!!

    ResponElimina
  7. Georgina, doncs aquesta jo la faig!!!!!!!! Ha de ser boníssima!!!!!! El proper dia que vagi a la carnisseria ja pots que pensaré amb aquesta recepta!!!
    Espero que estiguis millor! Quan he vist que havies publicar he pensat, fa temps! potser m'he perdut alguna recepta? ara ho miraré però pel que dius segurament no. Cuida't molt, d'acord?
    Una forta abraçada, bonica!

    ResponElimina
  8. Apuntada!!! Aniré a mangar tomàquets a l'hort del meu pare i posaré mans a l'obra!!

    ResponElimina
  9. M'encanta el toc de la mel a els plats, molt bona recepta.

    ResponElimina
  10. Georgina,

    Quan vas publicar la recepta vaig recordar que Lux Lisbon també m'havia fet la mateixa indicació d'aquest plat i de com el preparen a Dar Mimoun especialment. He estat aquest cap de setmana a Marrakech i vaig anar especialment a aquest restaurant per probar especialment aquest plat. ES-PEC-TA-CU-LAR... no puc dir més. Simplement deliciós. L'única crítica que puc fer-hi és que ens ho van servir en un plat i no en el propi tajine, és un detall que no m'agrada, si està fet al tajine, vull tajine. El restaurant en sí està molt bé, és com un oasis a la medina. Imprimeixo la teva recepta i la poso en pràctica quan em recuperi de l'intensiu de coucous-tajine-truita-harira-msemen-baghrir d'aquest cap de setmana ;)
    Una abraçada!

    ResponElimina